Историчар уметности и редитељ Ђорђе Кадијевић приметио је да је старији од „Филмских новости“ и да је он сведок, а донекле и учесник значајних догађаја забележених камерама сниматеља те продуцентске куће. „Та ризница покретних слика и призора за мене није прошлост него садашњост у континуитету. Дивим се непознатим сниматељима који су снимали истините слике о лепотама и страхотама живота“, рекао је он, додавши да су ти аутентични снимци утицали на његове ратне филмове.

Мила Турајлић, која је на основу архиве „Филмских новости“ режирала светски успешне документарце „Синема комунисто“, „Несврстани“ и „Филмске гериле“ („Сцене из фонда Лабудовић“), подсетила је на Стевана Лабудовића, сниматеља „Филмских новости“ који је три године снимао алжирски ослободилачки рат. „У „Филмским новостима“ се чува цео један фонд материјала сниманог у сарадњи с многим другим земљама несврстаног света, о коме се готово ништа не зна. Сада радимо на пројекту који би дигитализовао и активирао те материјале“, рекла је она, додајући да су сниматељи и опрема „Филмских новости“ помогли да се заснују филмске историје тих земаља.

Сандра Перовић је истакла да је филмски журнал био претеча телевизије, дајући визуелну информацију о збивањима у свим областима живота у земљи и свету. Према њеним речима, журнал је био и средство политичке пропаганде, па неки снимци због цензуре никада нису дошли до гледалаца, али је био и важан извор информисања. Појавом телевизије отишао је у други план. Последња издања приказана су 1988. године и то у свега неколико биоскопа. „Међутим, „Филмске новости“ су наставиле да буду хроничари кроз документарне филмове. Данас смо сведоци да многи документарци и ТВ емисије не би могли да буду реализовани без сарадње с „Филмским новостима“. Захваљујући тој кући, као и Југословенској кинотеци, прошлост није заборављена. Сваки кадар, свака трака чувају догађаје, сећања, чувају тренутке који су нестали у времену, али су остали на филмској траци и сваки пут када се појаве на екрану настављају да живе“, закључила је Сандра Перовић.